19.11.08

secara umum mengenai demografi responden kami

BAHAGIAN A : LATAR BELAKANG RESPONDEN

Ini adalah jantina responden kami yang memberi kerjasama kepada kami untuk melakukan soal selidik.Walaupun agak susah untuk mendapatkan responden,kami mengucapakan terima kasih kepada yang memberi kerjasama.Dilihat,responden kami lebih kepada lelaki.Hal ini kerana,lelaki lebih senang memberi kerjasama kepada kami dan golongan wanita lebih menganggap kami seperti direct selling..

dari segi umur responden kami menunjukkan dikalangan awal 20 an lebih ramai.Ini mungkin kerana,kami lebih senang berinteraksi dengan umur yang lebih kuarang sebaya.Kami hanya memilih responden yang berumur 18 tahun keatas untuk megisi survei yang dilakukan.

Bangsa yang paling ramai di jadikan responden merupakan bangsa melayu kerana mungkin lebih senang berkomunikasi.Kami juga ada memilih bukan warganegara untuk dijadikan responden.Nasib agak baik kerana mereka memberi kerjasama kepada kami dan membantu kami menyudahkan soal selidik ini.

dari analisis thp pendidikan mereka,didapati SPM dan Ijazah pertama mempunyai bilangan responden teramai dan tiada yang tidak bersekolah

Tidak ada komentar: